17 Mart 2014 Pazartesi

Başka Türlü Bir Zeka: Menteşler'in Murat

Murat Menteş'i tanımayan var mı? Ne acı ki ben geçtiğimiz yılın son aylarına kadar tanımıyordum. Ve adam iki binli yılların başından beri edebiyat dünyasında arz-ı endam ederken kış uykusunda falan olduğumu düşünüyorum.Çok geç kalmışım.Hala okumayan varsa çok geç kalmış.

Tanımak isterim diyenler için buyurunuz -benim gözümden- Murat Menteş:

Menteş'in yazdığı üç romanı var şimdilik; Dublörün Dilemması, Korkma Ben Varım ve Ruhi Mücerret.İsimleriyle bile ne kadar farklı olduklarını anlatan bu eserlerden ilk ikisini büyük bir keyifle okudum. Hani bazı kitapları okurken hayatımıza dokunan satırların altını çizmek isteriz ya,ben kalemi elimden bırakamadım.Gözüm gibi baktığım kitaplarım çiziklerle doldu ama hepsi de çok yerinde çizikler oldu.

Murat Menteş kitaplarının konusunu oluşturanlar belki de milyonda bir yaşanan hayatlar.Bu hayatları öyle enteresan kurgulamış öyle güzel tasvirlerle bezemiş ki küçük bir kıvılcımdan yangın çıkarmayı başarıp dört başı mamur yapıtlar haline getirmiş.Öte yandan karakterlere Nuh Tufan,Şebnem Şibumi, Hayati Tehlike gibi isimler vermesiyle de kelimelerle ne denli güzel oynadığını göstermiş bizlere.

Bu kadar tuhaf isimli karakterlerin olduğu bir roman ne kadar garipliklerle dolu olur bir düşünün...Mesela  Korkma Ben Varım'da Hayati Tehlike'nin yaşadıklarını anlatan bir bölüm var.Adam Boğaz Köprüsü'nden atlıyor,yaralanıyor ama kurtuluyor.Denizden çıkıp evine gidiyor falan... Ne absürd dimi? Okurken bunu fark ettiğinizde kapağı kapatıp kitapla muhabbetinizi bitirebilirsiniz pekala.Ama yapamıyorsunuz. Kurgunun garip çekimine kapılıp "eee daha daha..." derken buluyorsunuz kendinizi ve okuduklarınız 'garip' bir şekilde saçma gelmiyor size. Bu yüzden Murat Menteş acayiplikler mühendisi bence. :)

Okuduklarımdan sonra Murat Menteş'in entelektüel kişiliğine büyük bir hayranlık duymaya başladım. Bana kalırsa kendi bellek havuzunu doldurmadan kalem sallayan bir yazar değil Murat Menteş. Bazı şeyleri çoktan aşmış,özümsemiş ve okuruna sunmasını iyi bilmiş bir yazar. Her sayfası saygı duyulası bir birikimin ürünü olan kitapları okuduğunuzda ne demek istediğimi anlayacağınızı düşünüyorum. :)



Normalde olsa hüngür hüngür ağlayacağımız şeylere kıs kıs güldüren bir yazar Murat Menteş...
Kahve değil çay içerken okunması gereken bir yazar Murat Menteş...
Daha çok yazması gerektiğine inandığım bir yazar Murat Menteş...
Benden bu kadar,sizlere keyifli okumalar. ^_^


Not: Yazar ile tanışma sürecimde sorularımı bıkmadan cevaplayan en tatlı ve en sıkı Murat Menteş okuru olan Tuğba Şen'e teşekkür etmeyi bir borç bilirim. ^_^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder