14 Mart 2014 Cuma

Muzlu Çikolatalı Pasta

Bu sene annemin doğum gününde bir değişiklik olsun istedim ve yaş pastasını kendim yaptım. Yaptım demeye de utanıyorum aslında çünkü yaptığım hazır malzemeleri bir araya getirmekti yalnızca. :) Yine de pastamız görüntüsü ve lezzeti itibariyle beğenildi,yoğun ilgi gördü ve kesildiği an bitti. :) 

İşte o pastanın malzemeleri ve yapılışı şöyle:

*1 hazır kakaolu pastaban
*1 paket kakaolu pasta kreması
*1 litre süt
*1 paket kakaolu creme ole
*1 çay bardağı damla çikolata
*1 adet muz
*1 büyük boy rulo kat
*1 fincan kaynar su
*1 tatlı kaşığı nescafe

Nescafeyi  kaynar suda eritip pastabanın katlarını ıslatıyoruz. Creme oleyi, paketin arkasında yazdığı doğrultuda hazırlıyoruz ve ilk katın üzerine yayıyoruz.Üzerine ince kestiğimiz muz dilimlerini ve damla çikolataları dizip ikinci kat pastabanı üzerine kapatıyoruz. Pasta kremasını hazırlayıp pastanın üzerini komple kaplıyoruz.Daha sonra etrafına rulo katlarla çit çekip, üzerini dilediğimiz gibi süslüyoruz.

Bu pastayı ben de ilk kez denediğim için acemilik eserim oldu.Yaptığım minik hatalar vardı bunlar olmasa çok daha başarılı olabilirdim. :) Bu pastanın en önemli olayı creme olenin kıvamı bence.
Üzerinde yazıldığı gibi yarım litre değil de bir miktar daha az sütle yapılsa ve yoğun bir kıvam elde edilse çok daha iyi olur diye düşünüyorum.Ya da creme oleyi daha önce yapıp dolapta biraz donmaya bırakabiliriz. Diğer türlü kekin üzerinde durmuyor akıp gidiyor. 




İşte size şipşak doğum günü pastası...
Üşenmeyin yapın, sevdiklerinizi sevindirin. :)
Şimdiden afiyet olsun.  ^_^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder