2 Aralık 2014 Salı

Çeyizlere Katkı: Etamin İşi Havlu Kenarı

2014'ün son demlerinden herkese merhaba,

Nisan doğumlu olduğumdan olsa gerek tam bir bahar insanıyım ben. Bahar ve yaz... Çoğu insan gibi benim de kıpır kıpır, cıvıl cıvıl olduğum zamanlardır. Eve giresim gelmez, sabahtan akşama gezsem yorulmam hatta tatil olsa bile erkenden dikilebilirim ayağa; sabah güneşinin huzurunu kaçırmak istemem. Hele ki İzmir'deysem...

Amaaaa güneşin başka diyarları ısıtmak için gittiği, bizden elini çektiği kış aylarında durum değişiyor. Bende bir miskinlik, bir kalorifer peteğine yapışma hali, bir yataktan çıkmama isteği peydah oluyor ki sormayın. Üç ay evden dışarı çıkmasam, çayım/kahvem ve elbette kitabımla kendimi bir koltuktan diğerine atsam benden güzeli olmaz. (Tam bir Instagram kış kreasyon fotoğrafı betimledim, dikkatinizi çekerim. ^^ )

Neyse ki senelerdir kış aylarında vuku bulan "Bin dönüm bostan, yan gel yat Osman." halimden sıyrılmanın çok tatlı bir yolunu keşfettim de oturma eylemim bir işe yarar oldu. O tatlı yolun kanaviçe olduğunu çoğunuz biliyorsunuz artık sanırım. :) Daha önce kanaviçe nedir, nasıl işlenir, işlenecek malzemeler nereden temin edilir gibi bir yazı yazmıştım. Göz atmak isteyenler Yeni Başlayanlar İçin Çarpı İşi yazımı okuyabilir.

Şimdi, işi bir tık daha ilerletmiş olduğumu belirtip kayda değer şeyler işlemeye başladığımı gönül rahatlığıyla söyleyebilirim sevgili okur. Öyle ki çeyiz yapmaya başladım! ( Evet, zamanında "Ben evlenmem yaa" diye bik bik öten biriydim, evrildim ve oturdum hanım hanımcık(!) el işi yapar oldum. Yakında el işi torbamı kapıp annemle gittiğim komşu meclislerine damgamı vurmayı planlıyorum, du bakalım :) )

Neler mi yapıyorum çeyize? Şimdilik sadece havlu. :) Ucunda kanaviçe işlemek için yerleri olan banyo havluları alıyorum, havlu kenarı motifleri buluyorum ve banyo havlusu işliyorum. Şimdiye kadar iki tane yaptım, üçüncüsü yolda...

Etamin havlularını nereden buluyoruz? Tabi ki Eminönü'den! Tarihi Kürkçü Han'dan alıyorum ben, başka nerelerde vardır araştırmadım açıkçası. Kenarları püsküllü ve püskülsüz, iki alternatifli olarak satılıyorlar. Beyaz, krem, gül kurusu, turkuaz ve cappuccino renk seçenekleri de mevcut. Fiyata gelirsek sadece 6,5 TL. İki üç renkli bir model işlediğimizi düşünürsek iplerle birlikte havlunun 10 TL maliyeti oluyor bizlere. Yani hazır havlulardan çok daha ucuz... İşleme bittikten sonra karşısına geçip eserinize bir bakınca, emeğinizin karşılığını görmeninse bedeli yok, tarifi yok. Evet, emeğimin karşılığını görmeyi çok seviyorum ama umarım bu işi abartmam. "Deli kız bir örnek bulmuş, bütün çeyizini ondan tamamlamış." işine dönmesin sonra, tek çeyiz havludan ibaret olmasın. :)

  
Yaptığımız havluları ve çeyizimizin diğer tüm parçalarını sağlıkla, mutlulukla kullanacağımız günlerimiz, huzurla yaşayacağımız evlerimiz ve en önemlisi bunlara sebep olacak hayırlı eşlerimiz olması dileğiyle...
Sevgiler Fahrizmirli'den... ^^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder